top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraAneta Dupont

Napřed zkus a potom mluv!

Aktualizováno: 20. 8. 2020


Také se vám občas stane, že mluvíte, nebo dokonce pomlouváte něco, co vlastně vůbec neznáte? Asi moje největší taková zkušenost je z oblasti mlm (od slova multilevel marketing, nebo-li síťový marketing).

Že prý mlm nefunguje? Pyramidový podvod, který jen tahá z lidí peníze za produkty, které nepotřebují? Upřímně, také jsem si to ještě loni v září myslela. Ale jelikož jsem se už předtím dala na cestu osobního rozvoje a lákalo mě podnikání, jen jsem neměla nápad na vlastní projekt…. Vlastně měla, ale rozjet něco od začátku úplně sama, když nemám v podnikání žádnou zkušenost a ještě navíc při mateřské, jsem se docela bála…. Má mysl ale byla díky osobnímu rozvoji otevřená a tak jsem si řekla, že tomu hrůzně vyhlížejícímu mlm dám alespoň šanci. Prozkoumám to. Protože ono je velice jednoduché odsoudit něco, o čem člověk nemá ani páru. A přiznám se, že jsem to i sama párkrát udělala, když mi někdo nabízel podobnou příležitost. Ale jen blbec nemůže změnit názor :-D


Trvalo mi dost dlouho, než jsem překonala své předsudky, které ani nevím, z čeho pramenily. S mlm jsem se do té doby nikdy v životě nesetkala osobně. Začala jsem tedy zkoumat hlavně produkty, protože jsem si nevím proč myslela, že v přímém prodeji jsou méně kvalitní. A nakonec jsem zjistila, že je to často obráceně… Ale nebudu předbíhat :-D Nakoupila jsem si také řadu knížek o úspěchu v podnikání, kritickém myšlení i práce s vlastním vědomím.  


Po dvou měsících pečlivé analýzy jsem se tedy rozhoupala a zapsala se do první mlm firmy. Americká společnost založena v roce mého narození - i tento detail mi byl sympatický :-D Produkty zaměřené na prevenci stárnutí zvenku i zevnitř. Moc se mi to zalíbilo. Navíc jedna inspirativní dáma vytvořila v Čechách v rámci spolupráce s touto mlm zajímavý projekt zaměřený na osobní rozvoj a sílu mysli. A takové věci já mám opravdu ráda :-D


Ze začátku jsem projekt doopravdy „žrala“, než mi došlo, že mám ráda hlavně ten osobní rozvoj, ale propagovat produkty se mi nedaří. Prvotní nadšení opadlo, manžel si mě začal dobírat, že kdy tedy začnu vydělávat, když je to tak super, a to mě pomalu nahlodávalo. Podvědomě jsem s tím totiž také měla problém. Věřím v sílu mysli, ale zas když mi někdo řekne, že pokud si myslím, že ty produkty jsou drahé, tak si to prostě jen musím přenastavit v hlavě, to mi tak úplně nesedí.


Ráda porovnávám a analyzuji do hloubky a když najdu velice podobný produkt 2x levnější, tak si to ani přenastavovat nechci. A když pak vidíte, jak malé procento z obratu vlastně dostanete, i má zbylá motivace se vytratila. Neříkám, že s touto firmou se nedá uspět. Naopak znám lidi, co jsou velice úspěšní. Ale v porovnání s jinými firmami to trvá dost dlouho. A já mám od manžela ultimátum slušně vydělávat do konce roku, jinak si budu muset hledat klasickou práci :-D Zde to beru s humorem, ale sama cítím, že je čas začít se podílet na chodu domácnosti i finančně. Chybí mi totiž pocit volnosti, když sama nevydělávám. 


Před mateřskou jsem pracovala jako sekretářka. Sice v evropských institucích, čili plat slušný a práce nebyla o vaření kafe, ale než budu nucena si zas hledat něco podobného, chci se zkusit postavit na vlastní nohy a být paní svého času i peněz. To bylo rozhodnutí, které jsem udělala. Slib sama sobě, že to alespoň zkusím. A neúspěch v první firmě mě neodradí.


Navázala jsem tedy spolupráci s druhou firmou, kde mě produkty oslovily mnohem více. Prvotní nadšení ale opět rychle upadlo, jelikož jsem postupně zjišťovala, že lidé v týmu nedělají úplně to, co mi slíbili. Že existují různé podmínky, o kterých mi nikdo neřekl a když jsem se na to doptávala, dostala jsem odpověď: „To neřeš.“


Jenže já jsem člověk, který to naopak bude řešit ještě víc :-D Když už mám propagovat nějakou firmu, musím v ní mít naprostou důvěru. Jak v produkty, tak v celý tým. V mlm odvětví je totiž správný tým nejdůležitější klíč k úspěchu. Na produktech samozřejmě také hodně záleží, ale jak jsem postupně zjistila, produkty mlm firem musí být kvalitní, jinak by firma dlouho nepřežila, když je její marketing postavený na sdílení osobních zkušeností distributorů. A každý poctivý člověk by nedoporučil špatný produkt. Samozřejmě vyjímky se najdou všude, ale to už je o lidech a ne o firmě. Nečestní lidé se najdou v politice, v místním obchodě i v MLM.


Třetí firma na sebe tedy nenechala dlouho čekat. A jak se říká „do třetice všeho dobrého“, tak to i já vidím. Konečně jsem našla tu správnou osu produkt-marketing-týmová podpora-vzdělávání. Poprvé jsem začala cítit opravdové nadšení, které přecházelo i na ostatní a já získala rychle své první obchodní partnery. Poprvé jsem dostala výplatu na účet a manžel si ze mě přestal utahovat. Dokonce se ke mě chce i připojit :-D


Netvrdím, že je to bez práce. Ale když máte opravdovou podporu od lidí, co to umí a mají výsledky, na denní bázi vám pomáhají rozvíjet váš vlastní obchod způsobem, který je výhodný hlavě pro vás a ne pro ně… A učí vás to duplikovat… Pak se opravdu jinak pracuje. Pro mě je důvěra v produkty a tým zásadní a zde jsem si ověřila, že má důvěra je oprávněná :-)



Konečně mám jasný plán, co musím udělat, abych dosáhla svého cíle nevracet se do práce a nevydělávat na sny někoho jiného. Denně pracuji na realizaci vlastních snů a cílů a navíc mě tato práce baví :-D Komunikuji s lidmi a pomáhám jim zlepšit si zdraví, pěněženku nebo rovnou obojí. A ti lidé jsou za to vděční. No uznejte, jak při takovém nastavení můžete ztratit to prvotní nadšení? To mé naopak stále roste a ráda ho s vámi posdílím i osobně :-) Protože by byla škoda to nezkusit a možná tak promarnit svou šanci. Kontakt na mě máte ;-)



email: dupont.aneta@gmail.com

197 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
  • Facebook Sociální Icon
  • LinkedIn Sociální Icon
bottom of page