top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraAneta Dupont

A co takhle žít v přítomnosti?



Dnes mi docvakla jedna věc. Za poslední 4 dny jsem skoro nebyla doma. To není vůbec běžné, ale nějak se to sešlo a já nadšeně běhala po přednáškách a seminářích. Dopředu jsem se trochu bála reakce rodiny, o to víc, když mě jestě kámoška pozvala na víno hned další večer. No ale svého programu jsem se nechtěla vzdát. Vždyť to bylo to vyjímečné.


O děti se většinu času staral manžel a po mém posledním semináři mi v neděli večer říká, jak si ty dny skvěle užil. Že jsme se sice skoro neviděli, ale když jsme byli spolu, tak to stálo za to (a šibalsky po mě mrknul). Ano. V sobotu jsme si po dlouhé době udělali krásný intimní večer. Byli jsme splolu jen my dva a věnovali jsme se pouze jeden druhému. Na 100% jsme si užívali přítomného okamžiku.


I děti vypadaly šťastně. V sobotu je táta vzal na celodenní výlet do Šárky a v neděli odpoledne, když jsem přišla domů, jsem si s nimi několik hodin intenzivně hrála. Opravdu jsem se do hry vložila a skvěle jsme si to s klukama užili. Mezitím se mažel spokojeně staral o přípravu zahrádky.


Přesto, že jsem za ty dny většinu času srávila mimo domov, rodina byla spokojená. A já o to víc. Můj soukromý program mě nabil energií, i když mi hlava praskala novými informacemi. Odpočinula jsem si od rodinného života a připoměla si, že jsou i jiné věci než plenky a hřiště.


Na seminářích jsem nemyslela na rodinu, ale vnímala, co mi přednášející chce sdělit. V sobotu večer jsem nemyslela na to, jestli se malej probudí v nevhodný okamžik, ale plně jsem se věnovala manželovi. V neděli odpoledne jsem nemyslela na to, co budu vařit nebo že bych měla složit to prádlo, co se už týden suší. Pouze jsem se soustředila na hru s dětmi.


"V každý daný okamžik jsem prožívala přítomnost a okolí to evidentně vnímalo a ocenilo."

O vědomém životě jsem toho již trochu přečetla a chystám se na kurz mindfulness. Bohužel mám často stále tendenci být myšlenkami jinde. V budoucnosti, minulosti, ve fantazii “co by bylo kdyby”. Ale z teorie i praxe jsem čím dál víc přesvědčaná, že vědomý život v přítomnosti je klíčem k všeobecné spokojenosti.


Chtěla bych se tedy zaměřit na zkoumání technik, které nám pomáhají udržet vědomí v přítomnosti, jelikož mně samotné to dá dost práce, a předávat vám své zkušenosti. Pokud jste v tomto oboru již pokročilí nebo vás zajímá nějaká konkrétní technika, podělte se, napiště mi :-).

67 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
  • Facebook Sociální Icon
  • LinkedIn Sociální Icon
bottom of page